Mootoriketi vahetus
Mootoriketti (või hammasrihma) peetakse automootori üheks peamiseks osaks, mille kaudu kandub väntvõlli pöördemoment nukkvõllile üle. Auto kogu toimivus sõltub selle mehhanismi toimimisest.
Tänapäeval on kahte liiki mootorikette:
• Plaat-rullkett.
Rullid on omavahel ühendatud plaatide ja tihvtide abil. Iga rulli lüli vahel on hammasratta hammas, mille tõttu haakub ketiratas ketiga ja edastab pöördemomendi väntvõllilt nukkvõllile. Selles ketikategoorias on modifikatsioonid ühe- ja kaherealiste lülidega.
• Plaatkett.
Plaatkett sisaldab plokki plaatidest, mis on ühendatud kõrvalolevaga tihvti abil. Plaatide painde hetkel moodustub neisse siseraadiuses süvend, millesse siseneb ja haakub ketiratta hammas.
Võrreldes plaat-rullkettidega on plaatidest analoogil pikem tööiga ja see teeb vähem müra, kuid sellised ketid on mootoriõli kvaliteedi suhtes väga nõudlikud.
Soovitused väljavahetamiseks:
Tootjad soovitavad vahetada ketti perioodiliselt umbes pärast 200 000 km läbimist. Täpsem reglement sõltub auto mudelist ja kasutatava keti kvaliteedist. Mootoriketi õigeaegne vahetamine tagab mootori optimaalse jõudluse. See protseduur hoiab ära ka mootori kahjustamise.
Ketti on soovitatav vahetada koos rullide, pinguti ja hammasratastega, kuna kulunud rullidele ei soovitata uut hammasketti panna. Mõistlik on kasutada kõiki komplekti kuuluvaid elemente, et vältida kokkusobimatute osade võimalust.
Seetõttu on korrektne ja õigeaegne hooldus AUTOMIX.EE autoteeninduses oluline ning hoiab ära mootorikahjustused.