.webp)
Mootori remont
Mootor on auto oluline, kuid lühiealine element ning sageli läheb esimesena rivist välja sisepõlemismootor.
Märgid, mis viitavad probleemile mootoriga: suurenenud kütuse- või õlikulu, mootori võimsuse vähenemine, mootori ülekuumenemine, hoiatustuled armatuurlaual, mootori ebaühtlane töö, märgatavad mootoriõli lekked, ebatavalised helid.
Kolme tüüpi mootori remont:
• Rutiinne - hõlmab väiksema vea parandamist
• Keskmine – hõlmab sisepõlemismootori osalist lahtivõtmist
• Kapitaalremont - hõlmab mootori eemaldamist ja täielikku lahtivõtmist
Tavapärane remont
Antud remondi peamine eesmärk on taastada mootori eelmine jõudlus. See ei hõlma jõuülekande lahtivõtmist. Enamasti piisab katkise, deformeerunud või kulunud osa väljavahetamisest.
Tavapärane remont võib hõlmata järgmisi töid:
- Tahkete setete eemaldamine karteri ventilatsioonist ja sisselasketorust;
- Klappide puhastamine;
- Õlitihendite ja tihendite vahetus;
- Jahutussüsteemi loputamine;
- Süsiniku lademete eemaldamine põlemiskambrite sisepinnalt.
Sagedus: niipea, kui viga ilmneb.
Vahepealne remont
Viitab silindrite lihvimisele, laagrite täitmisele, klappide, klapipesade, väntvõlli tihvtide, ventiilide ja silindrite faaside lihvimist, aga ka muid töid:
- Väntvõlli rihmarataste, veepumba ja põrkmehhanismi vahetus;
- Ventilaatoririhma, veepumba, ventilaatori vahetus.
Vahepealne remont hõlmab jõuseadme eemaldamist ja osalist lahtivõtmist.
Sagedus: määratakse kindlaks vastavalt hoolduse käigus või igapäevases kasutuses avastatud riketele.
Kapitaalremont
Kõige keerulisem ja aeganõudvam mootori remonditüüp. See hõlmab mootori eemaldamist ja täielikku lahtivõtmist, igasugust mehaanilist töötlemist - lihvimine, teritav puurimine, poleerimine.
Demonteerimine hõlmab endas:
- Osade puhastamine igat tüüpi saasteainetest;
- Osade sorteerimine kulumisastme järgi tagasilükkamiseks, parandamiseks ja täielikult sobivaks;
- Sisepõlemismootori komponentide ja osade remont;
- Komplekteerimine koos mootori kokkupaneku ja paigaldusega;
Sagedus: seda tüüpi remont tehakse pärast 180 000-200 000 kilomeetrit. Seda näitajat mõjutavad paljud tegurid - teeolud, kliima, kütuse kvaliteet, sõidustiil, ennetusmeetmete kvaliteet ja hulk.
AUTOMIX.EE autoteeninduse spetsialistid diagnoosivad ja teostavad teie autole sobiva mootoriremondi.