.webp)
Mootoriketi vahetus
Mootoriketti (või hammasrihma) peetakse automootori üheks peamiseks osaks, mille kaudu kantakse väntvõlli pöördemoment nokkvõllile üle. Kogu masin sõltub selle mehhanismi toimimisest.
Tänapäeval on kahte tüüpi mootorikette:
• Plaat-rull.
Rullid on omavahel ühendatud plaatide ja tihvtide abil. Iga rulllüli vahel on hammasratta hammas, mille tõttu haakub ketiratas ketiga ja edastab pöördemomendi väntvõllilt nukkvõllile. Selles kettide kategoorias on modifikatsioonid ühe- ja kaherealiste lülidega.
• Plaatjas.
Plaatjas kett sisaldab plaatide plokki, mis on tihvtiga ühendatud kõrvalolevaga. Plaatide painutamise hetkel moodustub neisse siseraadiuses süvend, millesse siseneb ja haakub ketiratta hammas.
Võrreldes plaat-rullkettidega on plaatjast analoogil pikem tööiga ja see teeb vähem müra, kuid sellised ketid on mootoriõli kvaliteedi suhtes väga nõudlikud.
Soovitused väljavahetamiseks:
Tootjad soovitavad vahetada ketti perioodiliselt umbes pärast 200 000 km läbimist. Täpsem regulatsioon sõltub auto mudelist ja kasutatava keti kvaliteedist. Mootoriketi õigeaegne vahetamine tagab mootori optimaalse jõudluse. See protseduur hoiab ära ka mootori kahjustamise.
Ketti on soovitatav vahetada koos rullide, pinguti ja hammasratastega, kuna kulunud rullikutele ei soovitata uut hammasketti panna. Parim on võtta kõik komplekti kuuluvad elemendid, et vältida kokkusobimatute osade võimalust.
Seetõttu on korrektne ja õigeaegne hooldus AUTOMIX.EE autoteeninduses oluline ning hoiab ära mootorikahjustused.