Lasnamäe
E-R 9.00 - 18.00
L-P Remondiaja broneerimine
Telliskivi
E-R 9.00 - 18.00
L-P Remondiaja broneerimine
22.08.2023

Auto vedrustuse ja pidurisüsteemi remondi parimad meetodid - Automix

Ремонт подвески и тормозной системы автомобиля

Auto vedrustus ja pidurisüsteemid on elemendid, mis tagavad sõiduohutuse. Nende remont ja hooldus tuleb teostada õigeaegselt ja kvaliteetselt. Auto vedrustuse tehnohooldus on vajalik iga sõiduki puhul ja kui seda regulaarselt teha, saab tagada sõiduki pikaajalise toimivuse.

Sõiduki tehnohooldus

Vedrustussüsteem koosneb elementidest, mis ühendavad rattad kerega ja summutavad tee ebatasasuste mõju. Selle komponendid on vedrud, amortisaatorid, hoovad, stabilisaatorid, kuulliigendid jne. Iga element kulub ükskord. Vedrustuse tehnohooldus hõlmab järgmisi töid:

  • diagnostika seadmete või ülevaatuse abil;
  • kulunud või kahjustatud detailide asendamine;
  • rataste joondusnurkade reguleerimine (kokkujooks);
  • rataste tasakaalustamine rooli vibratsiooni kõrvaldamiseks ja sõidumüra vähendamiseks;
  • liigendite ja kinnitusdetailide määrimine.

Auto vedrustuse hooldust on soovitav teostada vähemalt kord aastas või iga läbitud 15-20 tuhande kilomeetri järel. 

Kuidas ise kontrollida rikete olemasolu?

Perioodiline vedrustuse ise kontrollimine on kasulik oskus suurte kahjude vältimiseks. Parem on usaldada professionaalne, kuid on olemas meetodeid kahjustuste ulatuse kindlaksmääramiseks ilma teisteta:

Kõigi külgede ülevaatus. Pange tähele järgmist:

  • rehvide ebaühtlane kulumine viitab ebaõigele rataste kokkujooksule, roolivarraste või tihendite kulumisele;
  • ühe külje vajumine on seotud vedrude nõrgenemise või purunemisega, amortisaatorite, hoobade kulumisega;
  • mõrad, killud, rooste, plekid elementidel viitavad mehaanilistele kahjustustele, korrosioonile, õlilekkele.

Kontroll liikvel olles. Tuleb sõita ebatasasel teel (liikluskünnistel) ja kuulata helisid. Kui on kuulda kopsumist, kriuksumist, mürinat, on järgmised probleemid:

  • amortisaatorite kinnituste, vedrude, hoobade kulumine või lõdvenemine;
  • lõtkud kuullaagrites, vaiksetes plokkides, stabilisaatorites, roolivarrastes;
  • amortisaatorite, kuullaagrite tolmukatete kahjustused või ummistused.

Kontroll tagasipõrke abil. Tuleb vajutada tugevasti ühte auto nurka ja vabastada. Kui auto naasis kohe algasendisse, siis amortisaator toimib korralikult. Kui auto jääb mitu korda kõikuma, on vaja remonti. 

Vedrustuse remont

Vedrustuse remondiga ei maksa koonerdada. Sest, nagu teada, koonerdaja maksab topelt. Vedrustus on auto oluline osa, mistõttu vedrustuse remonti peab tegema spetsialiseeritud teenindus, kus on kvalifitseeritud meistrid ja seadmed, näiteks AUTOMIX-AUTOREMONT. 

Auto vedrustuse remont koosneb mitmest etapist:

  • amortisaatorite, vedrude, tugede, vaiksete plokkide vahetus;
  • rataste kokkujooksu nurkade reguleerimine;
  • stabilisaatorite, hoobade, varraste, kuullaagrite diagnostika ja remont;
  • rattalaagrite kontrollimine ja vahetus.

Tuleb valida autole sobivad kvaliteetsed varuosad, mis pikendavad selle tõrgeteta talitust.

Vedrustuse lahtivõtt ja kokkupanek

Sõiduki vedrustuse diagnostika ja remont oleneb vedrustussüsteemi liigist, detailide seisukorrast, remondi eesmärgist. Üldiselt hõlmab protseduur järgmist:

  1. Töökoha ja tööriistade ettevalmistus. 
  2. Rataste eemaldamine ja rehvide, velgede, piduriklotside ja -ketaste seisukorra kontroll. 
  3. Amortisaatorite, vedrude, hoobade, toendite ja muude detailide eemaldamine. 
  4. Detailide puhastamine ja määrimine. 
  5. Elementide kokkupanek ja paigaldamine vastupidises järjekorras. 

Seega aitab vedrustuse lahtivõtt ja kokkupanek diagnoosida purunenud või kulunud detaile, asendada kahjustatud detaile, et parandada sõiduomadusi ja vähendada avariide ohtu. Protseduuri soovitatakse läbi viia iga 50–60 tuhande kilomeetri järel või rikke tunnuste ilmnemisel.