Auto vedrustus ja pidurisüsteemid on elemendid, mis tagavad sõiduohutuse. Nende remont ja hooldus tuleb teostada õigeaegselt ja kvaliteetselt. Auto vedrustuse tehnohooldus on vajalik iga sõiduki puhul ja kui seda regulaarselt teha, saab tagada sõiduki pikaajalise toimivuse.
Sõiduki tehnohooldus
Vedrustussüsteem koosneb elementidest, mis ühendavad rattad kerega ja summutavad tee ebatasasuste mõju. Selle komponendid on vedrud, amortisaatorid, hoovad, stabilisaatorid, kuulliigendid jne. Iga element kulub ükskord. Vedrustuse tehnohooldus hõlmab järgmisi töid:
Auto vedrustuse hooldust on soovitav teostada vähemalt kord aastas või iga läbitud 15-20 tuhande kilomeetri järel.
Perioodiline vedrustuse ise kontrollimine on kasulik oskus suurte kahjude vältimiseks. Parem on usaldada professionaalne, kuid on olemas meetodeid kahjustuste ulatuse kindlaksmääramiseks ilma teisteta:
Kõigi külgede ülevaatus. Pange tähele järgmist:
Kontroll liikvel olles. Tuleb sõita ebatasasel teel (liikluskünnistel) ja kuulata helisid. Kui on kuulda kopsumist, kriuksumist, mürinat, on järgmised probleemid:
Kontroll tagasipõrke abil. Tuleb vajutada tugevasti ühte auto nurka ja vabastada. Kui auto naasis kohe algasendisse, siis amortisaator toimib korralikult. Kui auto jääb mitu korda kõikuma, on vaja remonti.
Vedrustuse remondiga ei maksa koonerdada. Sest, nagu teada, koonerdaja maksab topelt. Vedrustus on auto oluline osa, mistõttu vedrustuse remonti peab tegema spetsialiseeritud teenindus, kus on kvalifitseeritud meistrid ja seadmed, näiteks AUTOMIX-AUTOREMONT.
Auto vedrustuse remont koosneb mitmest etapist:
Tuleb valida autole sobivad kvaliteetsed varuosad, mis pikendavad selle tõrgeteta talitust.
Sõiduki vedrustuse diagnostika ja remont oleneb vedrustussüsteemi liigist, detailide seisukorrast, remondi eesmärgist. Üldiselt hõlmab protseduur järgmist:
Seega aitab vedrustuse lahtivõtt ja kokkupanek diagnoosida purunenud või kulunud detaile, asendada kahjustatud detaile, et parandada sõiduomadusi ja vähendada avariide ohtu. Protseduuri soovitatakse läbi viia iga 50–60 tuhande kilomeetri järel või rikke tunnuste ilmnemisel.