Sisepõlemismootori jahutussüsteemis on toimivaks vedelikuks antifriis. Sisepõlemismootori normaalseks tööks on vajalik püsivat kogust jahutusvedelikku, kuna alla normi vähenemine põhjustab mootori ülekuumenemist. Seetõttu on autoomanik kohustatud kontrollima antifriisi taset ja jälgima selle lekke kaudseid märke. Selle tuvastamise korral tuleb lasta autoteeninduse "Automix" spetsialistidel auto jahutussüsteem remontida.
Töökoda on spetsialiseerunud autoremondile, mistõttu saadakse hakkama igasuguse keerukusega riketega: mootori remont, starteri remont, generaatori remont, vedrustuse remont, rikkis detailide ja kulumaterjalide vahetus.
Millised mootori sõlmed võimaldavad jahutusvedeliku lekke iseseisvat diagnostikat
Jahutussüsteemi väliskontuur võimaldab teostada jahutusvedeliku lekke otsingut ja seda lokaliseerida ilma eriseadmeteta. Vastasel juhul tuleb teha järgmist:
- Diagnostika rõhku kasutades suruõhu abil. Jahutusvedeliku leket radiaatorist on raske tuvastada, sest vedelik lihtsalt aurustub kuumenenud pinnal. Sellisel juhul külma mootoriga antakse süsteemi rõhku suruõhuga 20 minutiks.
- Lekke tuvastamine karteri ploki ruumis. Õli täitekael eemaldatakse ja klapikaaned vaadatakse üle. Valge emulsiooni ja auru olemasolul tuleb mootorit õliga loputada, kuni see on puhas. Jahutusvedeliku lekke põhjus peitub veepumbas, jahutussüsteemi kulunud korgis, purunenud silindrihülsis või silindripea aluses tihendis. Diagnostika täpsustamiseks tuleb eemaldada mootorialus ja süsteem rõhu alla seada.
- Heitgaasidesse immitsemise välistamine. Tosooli olemasolu põlemiskambris tuvastatakse väljalaskesüsteemi elementide ühenduskohtades kondensaadi järgi, samuti tagikorra ja niiskuse ilmumisega küünaldele. Rasketel juhtudel on põhjuseks silindrihülsi tiheduse minetamine. Probleemi väljaselgitamiseks seatakse hülsid ükshaaval rõhu alla - kuni 50 kg/cm2. Nõnda saab jahutusvedeliku lekke täpselt määrata ilma ploki pead lahti võtmata.
Eriti ebameeldiv olukord tekib siis, kui jahutusvedelik pääseb mootorisse. Kui süüteküünaldel on valge kirme, tuleb kvalifitseeritud abi saamiseks pöörduda autoteeninduse poole.
Jahutusvedeliku lekke visuaalsed märgid
Asjaolu, et toimus jahutusvedeliku leke , saab mõista järgmiste ilmsete märkide järgi:
- armatuurlaual põleb hetketemperatuuri ja antifriisi koguse näidikutuli;
- summutist väljub valge aurupilv;
- külma õhu asemel tuleb autosalongi ventilatsiooniseadmest soe/kuum õhk;
- on märgata aurupilve ilmumist kapoti alt.
Lekkele viitab ka mootori ülekuumenemine.
Olenemata jahutusvedeliku taseme languse põhjustest teostab meie autoteenindus põhjaliku diagnostika ja kvaliteetse remondi. Samuti võite meiega ühendust võtta, kui vajate mootoriõli ja õlifiltri vahetust. Jahutussüsteemi täitmiseks kasutatakse ainult sertifitseeritud jahutusvedeliku, mil toimub loputamine, et mitte ummistada radiaatori kanaleid ja kärgi.
Jahutusvedelikku tuleb vahetada vähemalt 1 kord kahe aasta jooksul. Vastasel juhul kaotab tosool komponentide läbipõlemise tõttu oma korrosioonivastased omadused.